• جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 27 September 2024

  • جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ -
  • 27 September 2024
پنج هزار میلیارد ریال؛

اعتبار کرمان از یک درصد فروش معادن

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اعتبارات یک درصد فروش معادن گفت: اعتبارات این حوزه برای کشور ۱۵ هزار میلیارد ریال دیده که از این میزان، سهم پنج هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال به استان کرمان ابلاغ شده است که موظف هستیم این اعتبارات را براساس قانون وصول کنیم...

محمدرضا وحیدی افزود: در بخش مصارف، این اعتبارات برای کشور یکهزار میلیارد ریال دیده شده که به تناسب وصولی بین دستگاه های اجرایی استان ها ابلاغ می شود لذا باید به سرعت منابع بیش از پنج هزار میلیارد ریالی حوزه یک درصد فروش معادن استان کرمان وصول شود تا از منابع یکهزار میلیارد ریالی سهم خود را دریافت کنیم.
وی ابراز داشت: تاکنون فقط ۴۰ میلیارد ریال وصول از این محل داشتیم که از این میزان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به ما ابلاغ شده است و باید اعتبارات یک درصد فروش استان را به سرعت وصول تا سهم خود را از این اعتبارات دریافت کنیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: اعتبارات استان از محل یک درصد فروش معادن شامل پروژه های عمرانی و اعتبارات هزینه ای می شود و اگر به واسطه فعالیت معادن خسارتی به پروژه های عمرانی استان وارد شود از این محل جبران می شود.
وی افزود: دستگاه های اجرایی خسارت ناشی از معادن را اعلام کردند که رقم بالایی بود و به تفکیک چهار شهرستان معدنی مصوب شده که توسط صمت و امور مالیاتی پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا،وحیدی تاکید کرد: در سال گذشته وصول این اعتبارات در پایان سال اتفاق افتاد و پول آن توزیع شده بود که باید با سرعت بیشتری واریز و ابلاغ اعتبارات انجام شود.
وی بیان کرد: نکته دیگر اینکه مبلغی به اعتبارات جاری استان کرمان پرداخت می شود که صرف افراد حقیقی و حقوقی خسارت دیده خواهد شد، تاکنون از این محل ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به استان ابلاغ شده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/12249
اخبار مرتبط
نظرات شما